Aktualności

Jadłospis – 25.03.2019 r. do 29.03.2019 r.

PONIEDZIAŁEK

25.03.2019r

Barszcz biały
Potrawka chińska
Ryż paraboliczny
Sałata
Kompot z czerwonej porzeczki
Budyń czekoladowy

 

WTOREK

26.03.2019r

Zupa rumfordzka
Kotlety ziemniaczane z sosem pomidorowym
Surówka z kapusty kiszonej papryki i ogórka
Woda
jabłko

 ŚRODA

27.03.2019r

Zupa pieczarkowa z makaronem
Zraz wieprzowy duszony w sosie własnym
Kasza jęczmienna
Buraczki zasmażane
Kompot z wiśni

 

CZWARTEK

 

28.03.2019r

Zupa ogórkowa
Wołowina w sosie śliwkowym
Makaron w formie ryżu
Surówka z warzyw mieszanych
Sok tloczony

PIĄTEK

29.03.2019r

Zupa z soczewicy
Pierogi z serem
Polewa śmietanowo waniliowa
Cytroneta z miętą

Jadłospis – 18.03.do 22.03.2019 roku.

Jadłospis może ulec zmianie przez niedowiezienie ustaleń  przez dostawcę

PONIEDZIAŁEK

18.03.2019r

Zupa jarzynowa

Spaghetti bologneze

Makaron spaghetti

Sałata

Sok tłoczony

WTOREK

19.03.2019r

Zupa z fasolką szparagową

Wołowina z warzywami

Kasza pęczak

Surówka z buraka i chrzanu

Kompot ze śliwek

Budyń waniliowy

 ŚRODA

20.03.2019r

Zupa szczawiowa

Kotlet jajeczny

Ziemniaki z koperkiem

Marchewka zasmażana

Kompot z owoców mieszanych

CZWARTEK

 

21.03.2019r

Zupa brokułowa

Pulpety drobiowe z otrębami w sosie pomidorowym

Ryż brązowy

Surówka coleslaw

Cytroneta z miętą

Galaretka z wiśni

PIĄTEK

22.03.2019r

Zupa zacierkowa

Medalion z morszczuka panierowany

Ziemniaki z koperkiem

Surówka po żydowsku

Sok tłoczony

 

Jadłospis – 11.03.do 15.03.2019 roku.

Jadłospis może ulec zmianie przez niedowiezienie ustaleń  przez dostawcę.

PONIEDZIAŁEK

11.03.2019r

Zupa ogórkowa

Gulasz z indyka z warzywami

Kluski kładzione

Surówka z kapusty czerwonej i jabłka

Kompot z truskawek

WTOREK

12.03.2019r

Kapuśniak

Naleśniki z serem

Polewa śmietanowo truskawkowa

Cytroneta z miętą

 ŚRODA

13.03.2019r

Krupnik jęczmienny

Kapusta faszerowana mięsem

Ziemniaki z koperkiem

Sok tłoczony

CZWARTEK

 

14.03.2019r

Zupa wiejska

Filet z kurczaka soute

Ryż paraboliczny

Warzywa gotowane

Woda

Kisiel z porzeczek

PIĄTEK

15.03.2019r

Zupa pomidorowa z zacierką

Ryba smażona

Ziemniaki z koperkiem

Surówka z białej kapusty ze śliwkami i pestkami dyni

Woda

Kisiel z żurawin

Jadłospis od 04.03.2019r. do 08.03.2019r.
 
 
PONIEDZIAŁEK, 04.03.2019r
Rosół wołowy z makaronem Hache
Ziemniaki z koperkiem
Surówka z kapusty włoskiej
Woda
Kisiel ze śliwek
 
WTOREK, 05.03.2019r
Krupnik ryżowy
Kotlet schabowy
Ziemniaki z koperkiem
Marchewka z groszkiem
Kompot z owoców mieszanych
 
ŚRODA, 06.03.2019r
Zupa grochowa
Kluski leniwe z serem
Sałatka owocowa
Woda
Galaretka z wiśni
 
CZWARTEK, 07.03.2019r
Zupa kalafiorowa
Karkówka pieczona
Kasza jaglana
Surówka z warzyw mieszanych
Cytroneta z miętą
Kisiel z porzeczek
 
PIĄTEK, 08.03.2019r
Zupa szczawiowa z ryżem
Jajko sadzone
Frytki
Sałatka szwedzka
Sok tłoczony

Jadłospis – 25.02.do 01.03.2019 roku.

Jadłospis może ulec zmianie przez niedowiezienie ustaleń  przez dostawcę

PONIEDZIAŁEK

25.02.2019r

Zupa pomidorowa z makaronem

Filet z piersi kurczaka

Ziemniaki z koperkiem

Brokuły gotowane

Kompot z czarnej porzeczki

WTOREK

26.02.2019r

Barszcz biały

Boeuf strogonow

Kasza gryczana

Ogórek kwaszony

Kompot z wiśni

Ciasto drożdżowe

 ŚRODA

27.02.2019r

Zupa fasolowa

Kluski śląskie z sosem pieczarkowym

Surówka z ogórków kiszonych i papryki

Sok tłoczony

CZWARTEK

 

28.02.2019r

Zupa z brukselką

Kurczak w sosie słodko kwaśnym

Ryż paraboliczny

Sałata ze śmietaną

Cytroneta z miętą

Galaretka z truskawek

PIĄTEK

01.03.2019r

Zupa grzybowa z makaronem

Ryba pieczona

Ziemniaki z koperkiem

Surówka z kiszonej kapusty

Kompot z czerwonej porzeczki

Biszkopty bezcukrowe

Jadłospis – 18.02 - 22.02.2019 roku.

PONIEDZIAŁEK

18.02.2019r

Zupa brokułowa
Gulasz z indyka z warzywami
Makaron pióra
Surówka z warzyw mieszanych
woda
banan

WTOREK

19.02.2019r

Kapuśniak
Naleśniki z serem i śmietaną
Surówka z marchewki i pomarańczy
Kompot z owoców mieszanych
Biszkopty bezcukrowe

 ŚRODA

20.02.2019r

Zupa zacierkowa
Pulpety w sosie pieczarkowym
Kasza kuskus
Buraczki zasmażane
Kompot z truskawek

CZWARTEK

 

21.02.2019r

Zupa z fasolką szparagową
Zraz wieprzowy duszony w sosie własnym
Ryż brązowy
Surówka z kapusty czerwonej i papryki
Kompot z jabłek

PIĄTEK

22.02.2019r

Zupa pieczarkowa z makaronem
Kotlet ziemniaczany z sosem pomidorowym
Surówka z marchewki i ogórka
Woda
Kisiel z jabłek

Jadłospis – 11.02.do 15.02.2019 roku.

PONIEDZIAŁEK

11.02.2019r

Krupnik ryżowy
Kotlet schabowy
Ziemniaki z koperkiem
Kapusta zasmażana z pomidorami
Sok tłoczony

WTOREK

12.02.2019r

Barszcz czerwony zabielany
Pierogi z mięsem
Surówka z kapusty pekińskiej
Woda
Kisiel ze śliwek

 ŚRODA

13.02.2019r

Zupa rumfordzka
Kopytka
Surówka z kapusty kiszonej papryki i ogórka
Sok tłoczony

CZWARTEK

 

14.02.2019r

Zupa jarzynowa
Gołąbki bez zawijania
Ziemniaki z koperkiem
Surówka coleslaw
Kompot z owoców mieszanych
jabłko

PIĄTEK

15.02.2019r

Zupa kalafiorowa
Kotlet rybny
Ziemniaki z koperkiem
Surówka po żydowsku
Kompot z truskawek
Kisiel z żurawin

List Mazowieckiego Kuratora Oświaty do rodziców i opiekunów uczestników wypoczynku zimowego 2019 r. 

Rodzice, opiekunowie 
województwa mazowieckiego

  Szanowni Państwo,

zbliża się termin ferii zimowych w województwie mazowieckim, co wiąże się z poszukiwaniem przez Państwa zorganizowanych form wypoczynku zimowego w miejscu zamieszkania lub turnusów wyjazdowych. Informuję, że każda forma wypoczynku trwającego dłużej niż dwa dni w kraju lub za granicą w okresie ferii zimowych, podlega zgłoszeniu kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę, miejsce zamieszkania organizatora wypoczynku.

Każdy zatwierdzony wypoczynek zgodny z obowiązującymi przepisami, czyli spełniający wymogi w zakresie: bezpieczeństwa, warunków sanitarno-higienicznych, kadry, programu, znajduje się w elektronicznej bazie wypoczynku Ministerstwa Edukacji Narodowej: https://wypoczynek.men.gov.pl

Zachęcam Państwa do weryfikacji wybranej oferty zorganizowanego wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz sprawdzenia wiarygodności organizatora. Informuję, że tylko zatwierdzony wypoczynek jest jego legalną formą, a organizator posiada możliwość samodzielnego wydruku jego umieszczenia w elektronicznej bazie wypoczynku.

W związku z możliwością wystąpienia w wielu krajach zagrożenia atakami terrorystycznymi, proszę Państwa o przypomnienie swoim dzieciom o zasadach zachowania i postępowania w takich przypadkach oraz konieczności współpracy z właściwymi służbami kryzysowymi.

Szczegółowe informacje na temat wypoczynku dzieci i młodzieży znajdą Państwo na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej: https://wypoczynek.men.gov.pl, zakładki: O programie i Rodzice oraz na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Warszawie: www.kuratorium.waw.pl, baner – Bezpieczne Ferie 2019.

Z poważaniem

Mazowiecki Kurator Oświaty
/-/
Aurelia Michałowska

http://www.kuratorium.waw.pl/pl/dyrektor-i-nauczyciel/informacje-biezace/13393,List-Mazowieckiego-Kuratora-Oswiaty-do-rodzicow-i-opiekunow-uczestnikow-wypoczyn.html

  

 

Jadłospis obowiązujący od 21.01.2019 r. do 25.01.2019 r. 
POBIERZ JADŁOSPIS

Jadłospis obowiązujący od 14.01.2019 r. do 18.01.2019 r. 
POBIERZ JADŁOSPIS

 

Jadłospis – 07.01.do 11.01.2019 roku.

Jadłospis może ulec zmianie przez niedowiezienie ustaleń  przez dostawcę

PONIEDZIAŁEK

07.01.2019r

Rosół z makaronem

Wołowina gotowana z sosem chrzanowym

Ziemniaki z koperkiem

Surówka z kapusty czerwonej i papryki

Kompot z jabłek

banan

WTOREK

08.01.2019r

Kapuśniak

Naleśniki z serem i śmietaną

Surówka z marchewki i jabłka

Kompot z owoców mieszanych

Biszkopty bezcukrowe

 ŚRODA

09.01.2019r

Krupnik ryżowy

Pieczeń rzymska

Ziemniaki z koperkiem

Surówka z warzyw mieszanych

Sok tłoczony

CZWARTEK

 

10.01.2019r

Zupa kalafiorowa

Pulpety drobiowe z otrębami w sosie pomidorowym

Kasza jaglana

Surówka koperkowa

Woda

Kisiel z porzeczek

PIĄTEK

11.01.2019r

Zupa wiejska

Farfale w sosie śmietanowo grzybowym

Sałata

Kompot ze śliwek

Galaretka z kwaśnego mleka

ZASADY REKRTACJI UCZNIÓW DO I KLASY

SZKOŁY PODSTAWOWEJ na rok szkolny 2017/18

 

 1. Składanie dokumentów - do 14.04.2017r.
    * w  szczególnych sytuacjach istnieje możliwość przyjęcia ucznia poza wyżej wymienionym terminem

 

2. Wymagane dokumenty:

• Podanie o przyjęcie do szkoły podstawowej – zobacz

• Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną lub oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów, że dziecko oczekuje na wydanie orzeczenia.

• Podanie o przyjęcie do internatu (dla uczniów spoza Warszawy)

 

3. Szkoła nie prowadzi elektronicznej rekrutacji. Prosimy o osobiste składanie dokumentów w sekretariacie ośrodka w godzinach 8-16.

 

4. Dla kandydatów do szkoły podstawowej prowadzimy indywidualne konsultacje
z psychologiem i pedagogiem po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.

 

 

Szanowni Rodzice,

Mazowieckie Kuratorium Oświaty w Warszawie, zaprasza Rodziców uczniów szkół warszawskich na konferencję ,,Dobra szkoła – reforma edukacji”, która odbędzie się dn. 30.11.2016r. (środa) o godz. 16.00 w Zespole Szkół Specjalnych przy ul. Elektoralnej 12/14 w Warszawie.

W programie spotkania: prezentacja MEN dotycząca reformy oświaty, dyskusja.

Planowany czas spotkania: 1-1,5 godz.

                                                                                                                                               Warszawa, 18.11.2016r.

 

Zmiany w edukacji – o czym powinni wiedzieć rodzice i uczniowie?

Jaka jest dzisiejsza szkoła?

• O jakości polskiej edukacji, w dużej mierze, świadczą sukcesy uczniów: coraz lepsze wyniki w międzynarodowym sprawdzianie piętnastolatków PISA, laury w międzynarodowych konkursach i olimpiadach, zdawalność absolwentów na prestiżowe kierunki studiów, w Polsce i na świecie. Ostatnie sukcesy polskich uczniów w badaniach PISA zwróciły uwagę całego świata edukacyjnego.[i]

• Zmiany w edukacji, jak w każdej innej dziedzinie życia, są potrzebne. Ale nie wolno ich wprowadzać naprędce – muszą być przemyślane, przyjazne dzieciom, dobrze przygotowane.

• Obecna struktura naszego systemu kształcenia nie wymaga nagłej zmiany. Jeśli chcemy jej dokonać, to przede wszystkim powinna wynikać z nowych idei programowych, potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży oraz zdiagnozowanych problemów; nigdy odwrotnie.

• Wiele gimnazjów może się poszczycić tworzonym przez kilkanaście lat cennym dorobkiem programowym i wychowawczym. Nie wolno go niszczyć w imię politycznych stricte interesów. 

Co nas czeka?

• Chaos programowy wynikający z braku gruntownie przemyślanej podstawy programowej na dwanaście lat nauki. Nie da się jej stworzyć naprędce, w kilka miesięcy. Podobnie podręczników, pomocy dydaktycznych itp.

• Uczniowie trzech roczników (od obecnej pierwszej klasy gimnazjum począwszy) znajdą się w dwóch równoległych tokach nauczania – po gimnazjum i po ósmej klasie, co wymusi konieczność wprowadzenia tymczasowych rozwiązań programowych, innych niż docelowa podstawa programowa realizowana przez młodszych kolegów, z którymi będą zdawać maturę.

• „Spotkanie się” absolwentów ostatniego rocznika gimnazjalnego i ósmej klasy szkoły podstawowej w 2019 roku w rekrutacji do szkół ponadpodstawowych, oznacza dwukrotnie większą konkurencję w walce o miejsce, zwłaszcza w tych najbardziej obleganych. Dodatkowo, likwidacja obecnego sprawdzianu po szkole podstawowej i niepewne losy egzaminu po gimnazjum, stawiają pod znakiem zapytania przejrzystość kryteriów przyjęć do tych placówek.

• Skrócenie o rok, z dziewięciu do ośmiu lat, cyklu kształcenia ogólnego – niezwykle ważnego dla rozwoju intelektualnego i społecznego dziecka, co w konsekwencji grozi zmniejszeniem szans edukacyjnych zwłaszcza najsłabszych uczniów.

• Wcześniejszy, mniej przemyślany wybór dalszej ścieżki edukacyjnej, bardziej uzależniony od społeczno-ekonomicznych warunków życia rodziny młodego człowieka niż jego talentów i aspiracji.

• Kłopoty związane z ewentualnym brakiem promocji uczniów ostatniej klasy likwidowanego gimnazjum. W dotychczasowych propozycjach nie ma ścieżki umożliwiającej jej powtórzenie. W efekcie będzie to oznaczać przymusowy powrót do szkoły podstawowej, którą się już ukończyło…

• Skazanie trzeciego rocznika gimnazjalistów na „bycie najstarszym” w ośmioklasowej szkole podstawowej, co dotkliwie zaburzy proces wychowania społecznego.

• Odebranie obecnym uczniom szkół podstawowych szansy nauki w nowym środowisku, w wymarzonym gimnazjum.

• Znaczące zmniejszenie liczby godzin powszechnej nauki drugiego języka obcego i przedmiotów przyrodniczych, co młodzieży, zwłaszcza dorastającej w trudnych warunkach społeczno-ekonomicznych, utrudni konkurencję z rówieśnikami ze świata

• Brak stabilnej kadry – część nauczycieli będzie musiała „uzupełniać” etat w różnych szkołach.

• Słabsze przygotowanie nauczycieli do realizacji nowej podstawy programowej. To proces wieloletni i kosztowny. Nie jest możliwe zakończenie go do początku nowego roku szkolnego. Oznacza to, że niezbędne kompetencje nauczyciele zdobywać będą „w boju”, co niewątpliwie odbije się na jakości procesu dydaktycznego przynajmniej kilku pierwszych roczników zapowiadanych zmian.

• Obniżenie jakości kształcenia i wychowania związane z nieuchronnym rozpadem doświadczonych zespołów pedagogicznych przygotowanych do pracy z nastolatkami i, w konsekwencji, utrata wielu idei, pomysłów, projektów wypracowanych w gimnazjach.

• Nieunikniony przy takiej skali i tempie zmian chaos organizacyjny, wynikający z konieczności przekształcania w ekspresowym trybie szkół, zmiany ich obwodów, siedzib, gruntownych niekiedy adaptacji dotąd użytkowanych pomieszczeń.

• Sytuacje (również nie do uniknięcia), w których nauka będzie się odbywać dosłownie na „placu budowy”, wymuszone koniecznością dostosowania obecnej infrastruktury do potrzeb innych użytkowników. Procesu tego nie da się zamknąć w perspektywie kilku miesięcy, do września 2017 roku. Na przeprowadzenie tych kosztownych zmian trzeba znaleźć środki finansowe. Koszty adaptacji bazy oświatowej do nowej struktury, np. tworzenia pracowni przedmiotowych w szkołach podstawowych czy przystosowania budynków gimnazjów dla najmłodszych uczniów będą duże. To pieniądze podatników, które można by wydać znacznie sensowniej, również na dofinansowanie atrakcyjnych projektów edukacyjnych.

• Pogłębienie deficytu miejsc w przedszkolach, co w pierwszej kolejności dotknie przyszłoroczne trzylatki, a będzie konsekwencją podwyższenia wieku obowiązku szkolnego i przedłużenia o rok edukacji i opieki przedszkolnej (w przedszkolu będą cztery roczniki dzieci), połączone z koniecznością wprowadzenia kolejnych dwóch roczników do szkół podstawowych, niekiedy w miejsce działających tam oddziałów przedszkolnych.

-----------------------------------------

[i] Wśród sukcesów można wymienić m.in. czwarte miejsce polskich uczniów w Unii Europejskiej tuż za rówieśnikami z Holandii, Estonii i Finlandii w zakresie umiejętności matematycznych w 2012. Polska jest jedynym krajem europejskim, który tak znacznie poprawił wyniki. Uczniowie lepiej rozwiązują zadania dotyczące rozumowania i argumentacji. W matematyce w 2012 r. najlepszych uczniów polskich było aż 16,7% (w 2009 r. – 10,4%), w naukach przyrodniczych było ich 10,8% (w 2009 r. – 7,6%), a w czytaniu – 10,2% (w 2009 r. – 7,2%). Zmniejszyła się także grupa najsłabszych uczniów - w zakresie matematyki to 14,4% (w 2009 r. było to 20,5% ), w zakresie rozumowania naukowego w przedmiotach przyrodniczych – 9% (w 2009 r. – 13,1%), a w zakresie czytania – 10,6% (w 2009 r. – 15%). Tym samym polski system edukacji już w 2012 roku zrealizował cel postawiony przed całą Unią Europejską, zakładający, że w 2020 roku wskaźnik ten będzie niższy niż 15 %.

Więcej informacji i komentarzy m.in. na stronach www:

http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/pisa-2015

http://www.ibe.edu.pl/pl/kontakt/381-przemoc-w-polskiej-szkole-jak-naprawde-wyglada

http://www.ibe.edu.pl/pl/o-instytucie/aktualnosci/525-przemoc-w-polskiej-szkole

http://www.warszawskieforumoswiatowe.pl/index.php?site=hsite&id=49

https://www.facebook.com/Rodzice-przeciwko-reformie-edukacji-883885225080636/?fref=ts

https://www.facebook.com/ZatrzymacEdukoszmar/

https://oko.press/uzasadnienie-likwidacji-gimnazjow-opiera-sie-manipulacji-badaniami/

http://wyborcza.pl/1,75398,20790099,polonisci-przeciw-zmianom-w-edukacji-apeluja-do-anny-zalewskiej.html

 

DZIEŃ OTWARTY

Dnia 25.03.2014 r. o godzinie 17.00 odbędzie się dzień otwarty dla Rodziców

 

UWAGA RODZICE

Z dniem 31 marca 2014 roku tracą ważność zaświadczenia (legitymacje) uprawniające do bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m. st. Warszawie, wystawiane przez nasz Ośrodek dla opiekunów dzieci i młodzieży ze stwierdzoną niepełnosprawnością.
Od dnia 1 kwietnia 2014 roku obowiązują nowe zaświadczenia, które należy odebrać z sekretariatu Ośrodka. Tylko nowe zaświadczenia są ważnym dokumentem uprawniającym do bezpłatnych przejazdów dla opiekunów osób niepełnosprawnych, którzy podróżują z uprawnionymi po niego, lub po jego odwiezieniu, z miejsca zamieszkania do placówki. Ważność powyższego dokumentu uzyskuje się tylko w przypadku Rejestracji zaświadczenia w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM.
W celu skorzystania z przysługującej ulgi po dniu 1 kwietnia br. – opiekun dziecka niepełnosprawnego musi zarejestrować zaświadczenie jeszcze przed wyżej wymienioną datą (tj. przed 1 kwietnia).
Druki zaświadczenia dostępne są również w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM, na stronach Zarządu Transportu Miejskiego oraz Urzędu Miasta.

PODSTAWA PRAWNA:
- Zarządzenie nr 4976/2013 - Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.
- Załącznik do Uchwały Nr LVI/1584/2013 - Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 23 maja 2013 r. (z późn. zm.) §1 pkt. 6.

 

Wszystkie uwagi dotyczące merytorycznej zawartości strony prosimy kierować na adres p. Anety Paś lub p. Agaty Wójcickiej – a.pas@kozminska.edu.pl, a.wojcicka@kozminska.edu.pl

Gości: 104293
© 2010 Koźmińska